Поступление в Coventry University Kazakhstan
Если вы только начинаете подачу документов или уже получили предложение о зачислении, будьте уверены — мы окажем вам полную поддержку на каждом этапе процесса поступления.
Поступление на Подготовительный год
Открыт приём заявок на Подготовительный год — программу, обеспечивающую поступление на программы бакалавриата по направлениям: Бизнес, Компьютерные науки и Международные отношения. Начать обучение можно в январе 2026 года или сентябре 2026 года.
Требования для поступления на Подготовительный год

Дата начала обучения: 12 января.
- Минимальный балл IELTS* 5.5 (при этом каждый компонент не ниже 5.0) или эквивалентный сертификат, подтверждающий знание английского языка (например, TOEFL).
- Аттестат о среднем образовании с приложением.
- ЕНТ (Единое национальное тестирование) не является обязательным.
Дата начала обучения: 14 сентября.
- Минимальный балл IELTS* 5.0 (при этом каждый компонент не ниже 4.5) или эквивалентное подтверждение владения английским языком, например TOEFL.
- Аттестат о среднем образовании с приложением.
- ЕНТ (Единое национальное тестирование) не является обязательным.
* Требования к знанию английского языка могут не применяться к абитуриентам, которые обучались в стране с официальным английским языком или где английский использовался как язык обучения не менее трёх лет. Каждая заявка рассматривается индивидуально.
Инструкция по подаче заявки
1. Убедитесь, что указанные вами электронная почта и номер мобильного телефона верны, так как они будут использоваться для всей переписки в процессе поступления.
2. Выберите желаемую степень и укажите конкретный курс, на который хотите поступить.
3. Обратите внимание: приёмная комиссия рассматривает заявку только по выбранной вами программе и степени. Если ваша заявка будет отклонена, вы можете подать новую заявку на другую программу.
4. При подаче заявки необходимо оплатить невозвратный регистрационный сбор в размере 23 000 тенге.
Подготовьте все необходимые документы и информацию для подачи заявки:
- Электронная копия паспорта или удостоверения личности (с обеих сторон)
- Электронная копия фотографии паспортного формата
- Отсканированная копия аттестата о среднем образовании с приложением (выпиской с оценками) *ИЛИ результаты 5 экзаменов GCSE/IGCSE (оценки A-E), ИЛИ двух экзаменов GCE A-level (оценки A-E), ИЛИ диплом International Baccalaureate, ИЛИ диплом программы International Baccalaureate Middle Years Programme (в зависимости от применимого варианта)
- Отсканированная копия сертификата Единого национального теста (ЕНТ), если имеется
- Электронная копия результата теста IELTS или TOEFL, если имеется
- Контактные данные одного из родителей или законного представителя
* Если ваш документ состоит из нескольких страниц, отправьте его в виде одного отсканированного файла.
Принятие предложения о зачислении
После получения письма с предложением о зачислении выполните следующие шаги, чтобы подтвердить своё место:
1. Примите предложение, перейдя по ссылке, отправленной на вашу электронную почту.
2. Подпишите договор.
3. Внесите первоначальный платёж в размере 3000 долларов США за обучение в бакалавриате в счёт оплаты обучения, чтобы закрепить своё место. Эта сумма будет вычтена из общей стоимости обучения.
4. До начала обучения необходимо внести обязательный страховой депозит в размере 50 000 тенге.
Applying for an Undergraduate Degree
Applications are now open for 3-year undergraduate degree courses.
Start date: September 2025

Admissions requirements for the Undergraduate study
- Minimum IELTS* score of 6.0 (with no component below 5.5) or an equivalent proof of English proficiency such as TOEFL or CUET**
- Scanned copy of applicant A-Level BBB, Minimum of 5 GCSEs graded 9-4/A*-C including Maths and English, BTEC DDM, IB Diploma 24 points, International 12th Grade School Diploma or 1st year Bachelor's Transcript
- The Unified National Test (UNT) is not mandatoryThe Unified National Test (UNT) is not mandatory
* English language proficiency requirements may be waived for students who have studied in a country where English is the official language or was a language of instruction at educational organisations for not less than 3 years. Each case is reviewed individually.
** CUET — to support you on your journey to joining us at Coventry University Kazakhstan, we offer the Coventry University English Test (CUET) for applicants. To register for the test, please indicate your interest on the application form. Further instructions regarding the English language test will be sent to you by email. The CUET will be conducted online, and the fee, approximately KZT 45,000, is payable by the applicant.
Application Instructions
1. Ensure that the email address and mobile number used for your account are accurate as they will be used for all communications throughout the admissions process.
2. Select your desired degree and specify the course of interest.
3. Please note that the Admission Committee will assess your application based solely on your chosen degree and course. If your application for your chosen degree and course is unsuccessful, you may reapply for another course and degree.
4. A non-refundable application fee of KZT 23,000 is required upon submission of your application.
Prepare all necessary documents and information to complete your application:
- A soft copy of your passport or national ID (both sides)
- A soft copy of your passport-size photo
- A scanned copy of your High School Certificate with transcript OR UK 5 GCSE/IGCSEs (grades A*-E), OR two GCE A-levels (grades A-E), OR an International Baccalaureate diploma, OR an International Baccalaureate Middle Years Programme diploma (whichever is applicable)
- A scanned copy of your Unified National Test certificate, if applicable
- A soft copy of your IELTS/TOEFL score report, if applicable
- Contact details of an emergency contact person (e.g., mother, father, etc.)
- The passport copy and contact details of one parent or legal guardian if you are under 18
* If your document has multiple pages, please submit it as a single scanned file/document.
Acceptance of the offer
Upon receiving your offer letter, please follow these steps to confirm your place:
1. Accept your offer via the link we sent in your email.
2. Sign the contract.
3. Pay an initial payment of USD 3000 for the Undergraduate towards your tuition fees to secure your place. This amount will be deducted from your total tuition fee balance.
4. A mandatory security deposit in the amount of KZT 50,000 must be made before the start of the study.
Applying for Postgraduate study
Applications are now open for the Global Business MBA.
Start date: January 2025

Admissions requirements for the Postgraduate study
- Minimum IELTS* score of 6.5 (with no component less than 5.5) or an equivalent proof of English proficiency
- Bachelor’s degree with Transcript
- Minimum 2 years’ of work experience
* English language proficiency requirements may be waived for students who have studied in a country where English is the official language or was a language of instruction at educational organisations for not less than 3 years. Each case is reviewed individually.
Application Instructions
1. Ensure that the email address and mobile number used for your account are accurate as they will be used for all communications throughout the admissions process.
2. Select MBA Global Business (Executive) as the course of interest.
3. A non-refundable application fee of KZT 46,000 is required upon submission of your application.
Prepare all necessary documents and information to complete your application:
- Soft copy of your passport or national ID (both sides)
- CV
- Employment certificate or evidence of at least 2 years of work experience
- Soft copy of your passport-size photo
- Scanned copy of your Bachelor’s degree with transcript
- Soft copy of your IELTS/TOEFL score report
- Contact details of an emergency contact person (e.g., mother, father, etc.)
* If your document has multiple pages, please submit it as a single scanned file/document.
Acceptance of the offer
Upon receiving your offer letter, please follow these steps to confirm your place:
1. Accept your offer via the link we sent in your email.
2. Sign the contract.
3. Pay an initial payment of USD 3000 towards your tuition fees to secure your place. This amount will be deducted from your total tuition fee balance.